Wiki v podjetju? Odlično, samo ne pri nas.

4. april 2008 · Objavljeno v Kultura sodelovanja, Orodja 2.0 

Wikipedija je s svojim uspehom pokazala, da veliko ljudi lahko sodeluje na skupnem projektu, da lahko skupaj ustvarijo odlično enciklopedijo, ki je zastonj dostopna prav vsakemu.

Spodbujena s tem uspehom mnoga podjetja uvajajo wiki kot sistem za zajemanje, nadgrajevanje in razširjanje znanja v svojem okolju (in seveda tudi za druge načine skupnega ustvarjanja).

Pri svojem svetovalnem delu poskušam srednji in nižji management prepričati v koristnost uporabe wikija za sodelovanje na različnih projektih. Najpogosteje doživim odpor v smislu: “Odlično orodje, vendar ne za nas.” Zakaj za vraga naj bi delil svoje znanje z drugimi? Kaj imam od tega?” “Ja, samo ne v naši kulturi.” Nekateri so celo tako neradovedni, da wikija ne želijo niti pogledati. Tako prepričani so, da wiki ni za njih…

V internem časopisov enega od velikih podjetij sem prebral take ocene o sodelovalnih orodjih: “Managerji ne vidijo elementov kompetititvnih prednosti uporabe sodelovalnih orodij. Bojijo se izgubiti kontrolo nad osebnimi informacijami.” In naprej: “Managerji psihično še niso pripravljeni za tako herezijo.” ter: “Trajalo bo 5-10 let, da bomo sodelovalna orodja začeli množično uporabljati.”

Prav nasprotno pa njihovi podrejeni vidijo veliko možnosti uporabe. In tako gradimo prav na neposrednih uporabnikih in počasi iščemo podporo v tudi managementu. Tako je tudi prav. Iniciativa od spodaj navzgor, s podporo od vrha dol.

Ali si v vašem podjetju upate SEDAJ uporabljati nekaj kar bodo “vsi” uporabljali čez 5-10 let?

Aleš Čerin

Kliknite in delite naprej: bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark bookmark

Sorodne vsebine

Komentarji

Komentirajte